2020-10-12 18:09:49

Europski dan jezika 2020. (EDL= European Day of Languages) u OŠ Belišće i PŠ Veliškovci i PŠ Vinogradci

Tradicija se nastavlja. Ove godine obilježavali smo Europski dan jezika (26. rujna) ne samo na jedan dan nego u razdoblju od 25.09.-07.10. pod nazivom „Pokaži svoje dvije boje“ (''Show your two colours'').

U obilježavanju je aktivno sudjelovalo 14 razreda: 2.F, 3.F, 4.F (PŠ Vinogradci), 2.E, 4.E, 5.E (PŠ Veliškovci), 3.C, 3.D, 4.C, 5.C, 7.A, 7.B, 7.C, 7.D (OŠ Belišće) sa ukupno 180 učenika i učenica te njihovim nastavnicama Sarom Iličić, Renatom Berečić, Mirjanom Glavaš, Anna Mariom Popović i knjižničarkom Ivom Sopka (pogledajte njezin članak sa poveznicama na web stranici škole na dan 02.10.2020.).

U suradnji sa stručnom službom, osobljem i nastavnicama i nastavnicima škole učenici i učenice mogli su obilježiti Europski dan jezika nošenjem odjevnih predmeta u žutoj i/ili plavoj boji na zajednički datum 30.09. (srijeda). Spomenuti razredi sudjelovali su još u sljedećim aktivnostima:

- proučavanje tematskih panoa te istraživanje i odgovaranje na pitanja vezana uz izabrane riječi, ovaj put: sunce, nebo, zvijezda, more na više Europskih jezika;

- bojanje prigodnih listića i ukrašavanje panoa u učionicama ili hodnika škole (prema mogućnostima uz glazbu Beethovena). Ovim putem zahvale 5.C razredu na izradi više od 100 žutih zvjezdica za potrebe ukrašavanja i nastavnici Lidiji Lovrenčić Hosi na pomoći oko materijala.

- učenici petih i sedmih razreda dodatno su mogli preko Teams razrednih kanala za ''Engleski jezik'' provjeriti sposobnosti razumijevanja slušanjem i poznavanja Europskih jezika u igri pogađanja ''Koji to jezik?''

(link https://edl.ecml.at/Games/Whichlanguageisit/tabid/3202/Default.aspx)

 

Također, važno je istaknuti osnovne činjenice:

a. koji su odgojno-obrazovni ciljevi učenja i poučavanja predmeta Engleski/Njemački jezik,

b. koji su opći ciljevi Europskog dana jezika,

c. i koji su osnovni ishodi ''Međukulturne komunikacijske kompetencije'' i ''Samostalnosti u ovladavanju jezikom'' održanih aktivnosti;

 

a. ODGOJNO-OBRAZOVNI CILJEVI UČENJA I POUČAVANJA PREDMETA

''Učenje i poučavanje engleskoga jezika usmjereno je na razvijanje interesa i motiviranje učenika za ovladavanje jezikom što doprinosi njihovu osobnomu i društvenomu razvoju. Učenici postižu razinu jezičnoga umijeća koja im omogućava samostalnu komunikaciju na engleskome jeziku u različitim situacijama i usvajaju vještine potrebne za samostalno učenje kao temelj za cjeloživotno obrazovanje.

Temeljni ciljevi učenja i poučavanja engleskoga jezika jesu osposobiti učenika za:

– samostalnu i točnu upotrebu jezika u govoru i pismu u različitim kontekstima školske, lokalne i šire zajednice, uključujući i digitalno okružje

– razumijevanje i uvažavanje drugih kultura i društvenih normi te sagledavanje vlastite kulture

– samostalnu i kritičku upotrebu različitih izvora znanja i primjenu učinkovitih strategija učenja jezika

prihvaćanje odgovornosti za osobni razvoj, vlastite postupke i njihove rezultate

– cjeloživotno učenje i rad u globaliziranome društvu.''

Izvor: KURIKULUM NASTAVNOG PREDMETA ENGLESKI JEZIK ZA OSNOVNE ŠKOLE I GIMNAZIJE (Zagreb, 14. siječnja 2019.)

 

b. Opći ciljevi Europskog dana jezika su:

„ 1. Upozoriti javnost na važnost učenja jezika i raznolikost raspona naučenih jezika kako bi se povećala višejezičnost i međukulturalno razumijevanje;

2. Promicati bogatu jezičnu i kulturnu raznolikost Europe, koje treba njegovati i sačuvati;

3. Poticati cjeloživotno učenj(e) jezika u školi i izvan nje, bilo u svrhe školovanja, za profesionalne potrebe, za potrebe mobilnosti ili užitka i razmjene.“

Izvor: https://edl.ecml.at/Home/Whatisit/tabid/1760/language/hr-HR/Default.aspx

 

c. Osnovni ishodi održanih aktivnosti (primjeri od nekoliko razreda):

4.razred

OŠ (1) EJ B.4.2.

Opisuje što je naučio o sebi i o drugima iz međukulturnoga iskustva.

OŠ (1) EJ B.4.4.

Prepoznaje i razlikuje nesporazume uzrokovane kulturnim razlikama, razlikuje primjere prihvaćanja i/ili isključivanja drugih i drugačijih u poznatome kontekstu te osvještava važnost učenja stranih jezika.

OŠ (1) EJ C.4.1.

Prilagođava najosnovnije kognitivne strategije učenja jezika različitim zadatcima.

5.razred

OŠ (1) EJ B.5.1.

 

Primjenjuje osnovna znanja o zemljama ciljanoga jezika unutar vlastite kulture.

– sudjeluje u obilježavanju i obilježava posebne datume i dane koji nisu uobičajeni za vlastitu kulturu (npr. godišnjice rođenja i smrti značajnih osoba, obljetnice važnih događaja i sl.)

– objašnjava važnost posebnih datuma i dana karakterističnih za kulture zemalja ciljnoga jezika

OŠ (1) EJ B.5.4.

 

Izabire prijateljstvo, suradnju, altruizam, solidarnost i prihvaćanje različitosti i posebnosti u različitim kontekstima međukulturnih iskustava.

OŠ (1) EJ C.5.1.

Uočava i koristi se osnovnim kognitivnim strategijama učenja jezika.

OŠ (1) EJ C.5.4.

 

Izabire i koristi se osnovnim tehnikama kreativnoga izražavanja pri stvaranju različitih kratkih i jednostavnih tekstova poznatih sadržaja.

7.razred

OŠ (1) EJ B.7.1.

 

Uspoređuje sličnosti i razlike među vlastitom kulturom, kulturama zemalja ciljnoga jezika i drugim kulturama.

OŠ (1) EJ C.7.1.

 

Izabire i primjenjuje osnovne kognitivne strategije učenja jezika primjerene različitim zadatcima.

OŠ (1) EJ C.7.3.

 

Izabire i primjenjuje osnovne društveno-afektivne strategije učenja jezika primjerene različitim zadatcima.

– razvija svijest o ulozi učenja jezika u jačanju samopouzdanja

OŠ (1) EJ C.7.5.

 

Povezuje osnovne vještine kritičkoga mišljenja i koristi se njima: objašnjava informacije, tumači i procjenjuje svoja i tuđa mišljenja, stavove i vrijednosti i rješava problemske situacije.

Izvor: KURIKULUM NASTAVNOG PREDMETA ENGLESKI JEZIK ZA OSNOVNE ŠKOLE I GIMNAZIJE (Zagreb, 14. siječnja 2019.)

Još jednom hvala svima na pomoći oko postavljanja panoa i sudjelovanju.

Budite dobro na svim jezicima!

Vaše nastavnice engleskog i njemačkog jezika!

 

Organizirala i pripremila: mgr Anna Maria Popović

 



Osnovna škola Ivana Kukuljevića Belišće