Projekt “Izlij vodu da nas ne bodu” ide dalje i u 2025. godini!
U okviru projekta “Izlij vodu da nas ne bodu” sudjeluje 40-tak osnovnih i srednjih škola diljem Hrvatske, projekt se odvija pod pokroviteljstvom Odjela za biologiju Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku.
Treći tjedan nastave nove školske godine 2025./2026. učenici 6.d razreda: Leona Barić, Vanja Konstantinović, Iva Kujundžić, zatim učenici 7.a razreda Petar Draženović, Nicole Đurđević, Ivan Krušec, Sara Papić i Nika Živković te učenici 8.a razreda: Helena Dorman te Barbara Pavošević sudjelovali su u provođenju projekta „Izlij vodu da nas ne bodu” uz vodstvo učiteljice prirode i biologije Renate Blažević.
Učenici su prvo prošli edukaciju i naučili, osim da su komarci napasnici i prenositelji bolesti, puno drugih informacija. Poznati su još iz davnog trijasa – prije 400 milijuna godina, na svijetu živi oko 3 500 vrsta, u Hrvatskoj su do sada zabilježene 52 vrste, u jednoj sekundi naprave 300 –600 zamaha krilima, mogu preletjeti više od 60 km, pronalaze žrtvu (izvor krvnog obroka) na udaljenosti od 25 do 35 m, za jedan krvni obrok ženka usiše oko 0,001-0,01 ml krvi, osim CO2 najviše ih privlači miris mliječne kiseline, prezimljavaju u stadiju jaja u kontejnerima, način i uvjete razmnožavanja, staništa pogodna za legla, kako im možemo smanjiti broj, kako se zaštiti, kako napraviti prirodni repelent itd.
Nakon edukacije uslijedio je praktični dio, postavljanje ovipozicijskih klopki. Svaki je učenik postavio po jednu klopku u svoje dvorište. Nakon sedam dana učenici su donijeli lesonit pločice iz ovipozicijskih klopki u školu i brojali jajašca pomoću lupa. Svoje smo rezultate unijeli u tablice s potrebnim podacima i poslali Odjelu za biologiju.
Povezane objave

Državna smotra i natjecanje hrvatskih GLOBE škola 2025. godine
I ove školske godine učenici GLOBE grupe naše škole uspjeli su se plasirati na državno natjecanje hrvatskih GLOBE...

Povećanje razrednih odjela
Poštovani roditelji, Sukladno Odluci o ustroju razrednih odjela za školsku godinu 2025./2026. (KLASA: 602-02/25-01/5,...