GLOBE
Početak projekta: 9. rujan 2024.
Kraj projekta:
RAZRED
CILJ PROJEKTA
MENTORICA
Lidija Tivanovac
O GLOBE PROGRAMU
Program GLOBE predviđa redovita i kontinuirana učenička mjerenja i opažanja u neposrednom okolišu škole, u području atmosfere, vode, tla i pokrova. Prikupljeni se rezultati unose u zajedničku bazu podataka, koja je otvorena i dostupna svim posjetiteljima na adresi: www.globe.gov
Ne postoje ograničenja za pregled i korištenje baze podataka, ali unositi podatake mogu samo osobe koje su prošle potrebnu edukaciju.
Zamisao o znanstveno obrazovnom programu GLOBE (Globalno učenje i opažanje za dobrobit okoliša) obznanio je na Dan planeta Zemlje 1994. godine tadašnji američki potpredsjednik Al Gore. Na isti je dan (22. travnja) 1995. godine program eksperimentalno pokrenut u SAD, a vlade mnogih zemalja diljem svijeta tih su dana s američkim predstavnicima potpisale sporazume o provođenju programa GLOBE.
Hrvatska je bila među prvim zemljama koje su pristupile ostvarivanju tog svjetskog programa Sporazum je potpisan 13. travnja 1995.). Odgovorna institucija, koja je potpisnik Sporazuma o implementaciji programa GLOBE u Hrvatskoj je Ministarstvo znanosti i obrazovanja, dok je za neposrednu provedbu zadužena Agencija za odgoj i obrazovanje.
Nositelji programa Globe na međunarodnoj razini
Neposredna provedba programa na svjetskoj razini u nadležnosti je Ureda za program GLOBE (GPO) u sklopu Univerzitetske korporacije za atmosferska istraživanja (UCAR) u SAD. Glavni sponzor programa je NASA (američka državnclaa agencija za atmosferu i svemir), a partneri u provedbi su Nacionalna agencija za oceane i atmosferu (NOAA), američka Nacionalna fondacija za znanost i US State Department.
U program je danas uključeno više od 120 zemalja iz cijelog svijeta. Na karti svijeta po bojama se razlikuju regije, a svijetlo ružičasto-siva boja prikazuje države koje nisu uključene u Program GLOBE:
Sudjelovanje naših učenika u programu Globe
Sudjelujući u programu učenici na konkretnim primjerima primjenjuju školska teoretska znanja te iskustvenim učenjem stječu nove spoznaje o cjelovitosti okoliša, razvijajući pritom brojne vještine i pozitivne stavove te stječu samosvijest temeljenu na svom aktivnom sudjelovanju i doprinosu.
U razradi metodologije GLOBE mjerenja i pratećih edukativnih materijala sudjelovali su renomirani stručnjaci pa stranice Programa GLOBE predstavljaju vrijedan edukatvni resurs, čak i ako škola nije aktivno uključena.
Sustavna evaluacija koju na godišnjoj razini provodi GPO (GLOBE ured) te anketiranja nastavnika, znanstvenika i nacionalnih koordinatora iz cijelog svijeta, potvrđuju da ostvarivanje programa GLOBE svakako pridonosi osuvremenjivanju nastave te razvijanju niza učeničkih kompetencija, posebice u području prirodoslovlja, geografije i informatike.